erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-06-02
14:53:45

Update om tävlingen
Hej hopp :)

Så då, hemma och ny duschad. SKööönt!

Vädret var ju inte bra idag, öste ner riktigt ordentligt och det blev halt på banan, samt var det allra första gången jag själv hoppar på gräs. Jag var lite nervös innan och vi halka till lite in till första hindret så jag tror allt det följde med längs hela banan därför gick det som det gick.

Jag travade runt nästan hela banan begrund av det våta gräset, men vi fick dålig fart fram till hinderna och jag var förmodligen så nervös att han kände av det och blev också osäker. Vi rev inga hinder men stannade på några och fick hoppa om. Men som sagt han skötte sig bra, tror det mesta berodde på mig idag. Där fanns en mur och en vattenmatta, vattenmattan hade alternativ hinder så  jag tog det istället i med att det var som det var men muren tog han vilket vi inte trodde då han inte hoppat det innan. Han vägrade ju det på vår terrängrit. .

Men som sagt han hoppa ändå och det kan inte gå bra alltid. Så detta stoppar vi i bakfickan och jobbar vidare, menar tråkigt att skriva till er om att det alltid går bra ;) hehe

Aja Sara skulle hoppa 90 klassen med Jolly ju, men vi ändrade till 80 då regnet bara öste ner och banan var dygnsur. Så för säkerthets skull.
Det gick dö bra för dem. JOlly går alltid lite sämre första klassen men nu andra, var det andra bullar och Sara då som är mer rutinerad.
Dem trava i svängarna för att undvika att halka men tog hinderna i galopp. 4 fel fick dem då dem inte språnget kom lite försent på 3e hindret bortsätt från det skötte dem sig kanon fint!"! Hoppade både muren och vattenmattan!! Jolly har ju bara hoppat vattenmatta en gång tidigare som ni sett på film och då var det inte ens ett hinder.
Stolt över min pålle och Sara idag trots att det gick som det gjorde för mig :)

Kommer upp film på 80 klassen sen, har tyvärr själv inte videon på 70 klassen men inte mycket att se ändå ;)

Nu njuter jag lite utav lördagen, bloggar under tiden och lägger upp film senare ikväll.

Tack älskling för att du var där! och Tack Jessika och Sara,  och "mormor och morfar" (Saras) för idag :)

Dagens rosett, lite tråkig men Jolly är värd den!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: