erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-06-05
14:36:57

Ridsporten en emsam sport?
Det är många som pratar om ridsporten, bra och dåliga saker. Finns hundra grejor att ta upp som folk brukar prata om eller klaga på men jag täkte på hur ensam är man i sporten?

Hästar kräver mycket tid, väljer du då att satsa inom något som t.ex hoppningen. Då krävs det ännu mer tid, och det finns mindre tid kvar till annat, bl.a vänner. Jag anser lite att om det är dina "riktiga" vänner så förstår dem, dem tycker det är kul för dog att du satsar och dem finns där ändå. Trots att du oftast kanske inte kan följa med och fika eller shoppa så kommer där ett sms med frågan iallafall. Det visar att dem bryr sig, vill ha dig där fast att du inte kan.

Jag som hållt på med lagsport i hela mitt liv har fått känna på en drastisk ändring då jag tvingades sluta nyligen. Men då bestämde jag mig för att satsa på de som låg närmst hjärtat vilket var hästarna och hoppning. Mina vänner i fotbollen har absolut inte svikit mig, det är inte därför jag skriver detta.
Jag vill bara säga att vi är inte ensama där ute vi har ju varandra inte sant?

Jag som nyss köpt min första egna häst och precis börjat tävla, än så länge har det varit träningstävlingar. Det är olika från tävling till tävling såklart.  Det jag har upplevt är en bra stämning, man hälsar på varandra trots att man är rivaler. Kul att titta och heja på andra, se vilka fina hästar som det kryllar utav. Och din värsta rival kanske visar sig vara just som dig, en vän som skulle passa dig perfekt!?

Imorgon går jag min första riktiga tävling på Jolly och jag vill att den ska vara lika rolig som alla dem andra. Det går upp och ner, förra tävlingen gick inte alls bra för mig, men jag hade mina nära och kära där. Men det som gjorde mig gladast var främlingarna som berömde min häst. Se, vi skapar känslan tillsammans!

Jag har världens roligaste och spraligast stalltjej i mitt stall, och vi har blivit så goda vänner både vi och med hennes familj och det är helt underbart!

Så kom igen tjejer och killar därute, nästa gång vi ses på tävlingsbanan låt oss skapa minnen!

Hur upplever ni det när ni är ute och tävlar?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: