erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-12-27
13:03:01

Södertörns ryttarcenter
Jag tänkte berätta lite kort om mitt nya jobb då som jag börjar på i Januari.
 
Det ligger i Grödinge ( Stockholm typ) alltså flyttar jag en bit hemmifrån och kommer bo på gården. 
Jag kommer att arbeta som beridare till en hopprytare som tävlar allt från 110 upp till Grand prix på 1.60 beroende på häst. 
René som han heter äger en stor ridanläggning intill skog och hav, där finns stora stall och två ridhus samt stugor och lägenheter på gården för annat folk att hyra. 
Naturen är grymt fin. 
 
René har i princip alla sina tävlingshästar på lösdrift vilket jag tycker är super skönt och bra. Inte många som har de men dem trivs ju bäst ute och dem har ett stall dem kan gå in i när dem själva vill. Hästarna får ju mat och dyligt som vanligt ändå och kan presstera lika bra som en häst i stall. Detta gör att det är väldigt lite stallgöra för min del, mest pyssel med mat osv. 
Där finns även inakoderingar på hans anläggning och dem sköter vi med, dock utsläpp och fodring mest. 
 
Här kommer lite bilder
 
 Nya ridhuset Skogsridbanan
Gamla ridhusetGamla ridhuset
Läktargång med inkvarteringsrum
Beteshage Badplatsen
Skrittmaskinen
 
Kommentarer:

Lycka till med ditt nya jobb :)

Verkar vara en rejält stor gård :)

Svar: Tack så hjärtligt! :)Ja gud, du kommer f¨följa allt här!
Erika Svensson

2012-12-27 @ 19:46:48

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-12-27 @ 21:09:05

Sv: Spännande :)

2012-12-28 @ 08:18:33
#4: Lina :)

Härligt ställe och himla roligt! Där kommer du nog trivas som fisken i vattnet :D Kram

Svar: tack, ja det hoppas jag verkligen. Äntligen får jag rida igen :P :DKramen
Erika Svensson

2012-12-29 @ 00:40:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: