erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-27
15:00:00

Jolly och jag
Jag ser att jag fått många fler läsare och statistiken är på topp. Vilket är dö härligt! Hoppas nu ni stannar kvar här och njuter utav läsning :)
 
Eftersom några av er kanske inte vet vad jag och Jolly gör och vad vi satsar på/ våra mål är så tänkte jag dela med mig av dem så ni hänger med.
 
Jolly eller Imagine som han heter köpte jag för fyra månder sen. Innan dess var han aldrig tävlad, endast hoppad hemma lite då och då. Jolly fylld nio i år, härlig ålder!
Jag och Jolly hoppar och vi båda älskar det! Men eftersom han är ny på detta så började vi från noll. Te.x vår första pay and jukp hoppade vi 40cm, jupp 40cm. Lite pinsamt kanske och komma där med en häst på 1.69 och hoppa så lågt men det tänkte jag inte ett dugg på då och hoppade bara.
Vi har detta första året som ett tränings år, tränare m.m tycker att vi ska hålla oss på en mellan höjd på tävlingar så som 70-80 för att bygga självförtroende.
Jolly har gjort riktigt stora framsteg på fyra månader, det är en helt annan häst. När jag fick honom, kunde han knappt galoppera på en volt och var inte speciellt smidig. Gå in på youtube och kolla våra filmer från första start till nu och se skillnaden. Såklart är där mycket mer som ska göras men vi kör ju på hela tiden.
 
Anledningen till att vi hoppar pay and jump och inte riktig tävling är just för att få rutin och få välja höjd. Vi kommer starta någon lokal för att känna på det. Allt det där med nerver m.m.
Hemma har vi börjat hoppa högre och det går fint han hoppar riktigt bra och kan som sagt hoppa högt! Men han behöver självförtroendet, bommen eller hindret kan inte vara läskigt ena dagen och andra inte. Och ni vet alla dekorationer, murar mm. han behöver vänja sig, då han aldrig sett något sådant förut.
 
När vi åker ut och "tävlar" så laddar vi upp precis som ni andra gör.  Vi åker dit för att göra en felfri runda och för att utvecklas. Lägga saker i bagaget.
Nästa år höjer vi ribban. då är det lokala tävlingar som gäller. Blir lite högre då ju men som sagt vi börjar med att försöka få felfria runder och komma runt på ett bra och fint och flytande sätt. När vi sen är redo för att jaga rosetter då är vi med för att vinna vi också :D
 
Nu blev det kanske lite rörigt här. Men jag ville att ni nya läsare skulle få en inblcik i oss :)
 
Kommentarer:
#1: Elvira

Fin häst och blogg!

Svar: Tack du :)
Erika Svensson

2012-08-27 @ 15:48:16
#2: Sophie

Där tycker jag att är lite orättvis ;p då han kan all sorts galopp när, han lämnades till dig.. Till och med galoppombyten:)

Svar: Det vet jag, och det är inte så jag menade. Galoppombyten vet jag att han kunde och mycket mer. Men när det gälelr hoppningen och allt som hör dit var han ganska grön. :)
Erika Svensson

2012-08-27 @ 16:07:14
#3: Emmy

Låter jättekul! Lycka till med honom! :D

Svar: Tack :))
Erika Svensson

2012-08-27 @ 17:23:59
#4: ida

Hej! Fin blogg :) Bloglovinbyte? ;)
Besök gärna min blogg :D

Svar: Hej :) tack så mycket. Javisst. men jag förstår inte riktigt mig på det där :P men du vill att jag ska fälja dig där? :)
Erika Svensson

2012-08-27 @ 18:52:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: